lørdag 7. juli 2012

Gjenbruk på hytta

Vi kjøpte hytte i fjor høst og er nå midt i hyttesesongen. Det bygges veranda. Males litt inne. Vi gjør hytta til vår. Men ikke alt var vårt i utgangspunktet: De forrige eierne lot masse stå igjen, litt har vi kastet mens det meste blir brukt. Sofagruppen er en av tingene som blir brukt. Noen nye puter - og noen gamle - pynter opp.
Nye, gamle dype tallerkner
Nye ting kommer også til. Som seg hør og bør. Jeg er lykkelig over å ha fått (gass)komfyr. Og dype tallerkner. For det manglet. Så jeg syns jeg gjorde et kupp når jeg kjøpte 9 Stavanger Flint tallerkner til kr 150. Oppvaskstativet vurderes skiftet ut.....
Fjøla er en 'Hilsen fra samvirkelaget' - fyrstikkeskeholderen er  lur, særlig når man har gasskomfyr
Det er moro å ta seg litt tid. Finne ut hva man trenger. Det som ikke er moro er at det er ganske mye som må gjøres før man er i havn - nå må vi bygge ferdig verandaen, skifte vinduer (samtlige), skifte veranda- og ytterdører, skifte kjøkken og ordne et bad. Vi kommer i havn. En gang. 
Tallerkenhyllen etter farmor er nå fyllt med servise (og hjulvisp) de forrige eierne lot stå igjen
I mellomtiden skal jeg kose meg. Strikketøyet er med, men jeg har ikke laget så mye som en maske. Det kommer vel, det også.

6 kommentarer:

  1. Fine hyttebilder :) Ser sååååååå koselig ut! :)
    Ha en flott lørdag!

    SvarSlett
  2. Kjekk gjenbruk! ;)
    Det er fint å sjå at det ikkje berre er luksus på gang når nokon får seg hytte - likar det nostalgiske ;)

    SvarSlett
  3. Så herlig med alt det som fulgte med hytta, ja, det var dere heldige med! Og så heldige dere er som har fått dere hytte! Kos dere masse, og lykke til med oppussingen!

    Klem Cathrine :-)

    SvarSlett
  4. Herlig følelse det, å endelig kunne gjøre en ny (gammel) hytte eller et nytt (gammelt) hus til "sitt". Ekstra fint når tingene kan bli satt pris på igjen, slik noen sikkert gledet seg over det da det ble kjøpt for første gang:-)

    SvarSlett
  5. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  6. Så spennede, og ting tar tid... sånn er det, men det blir jo bra til slutt :)

    SvarSlett

LinkWithin