mandag 19. mars 2012

Barselbootees

Jeg har strikket to par med baby bootees som skal bli med på barseltreff som små gaver - jeg har strikket flere par tidligere og mønsteret er flott: Gratis, enkelt og raskt!
Anna prøver sokkene - som sitter som et skudd når man bretter opp kanten
Sokkene er strikket i lyseblå Sublime Baby Cashmere Merino Silk: Fantastisk mykt. Dessverre så siger det litt ved bruk - slik ekstra fin merinoull gjerne gjør... Nuvel: I dette tilfellet er det jo ok siden de da vil strekke seg mykt etter små babyføtter som gjerne vokser i superfart.
Jeg sydde på noen Smuleblogg-merker bak - jeg glemmer som regel å bruke de...
Når jeg strikket det første paret fulgte jeg oppskriften slavisk, mens på par nummer to strikket jeg to masker i en, i stedet for kast ved økningene de første 6 rundene. Jeg må si jeg holder en knapp på "min" versjon.
Her ses økninger etter oppskrift til venstre, mens "min" variant ses til høyre
Essensielle fakta
Oppskrift: Baby Bootees fra Bernat (Ravelry-link)
Pinner: 4,5 mm (jeg felte av med pinne 6 mm)
Garn: Ett nøste + noen ekstra meter med Sublime Baby Cashmere Merino Silk

Nei: Nå er det ut og gå i finværet, jeg er redd Anna har sovnet på lekematta mens jeg lagde dette innlegget *skjemmes*

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin