torsdag 10. november 2011

Tovede tøfler av lapper - eller firkanttøfler om du vil

Den kalde årstiden nærmer seg - selv om man muligens ikke skulle tro det: Her i nord er det mange varmegrader fortsatt. Jeg har strikket flere forskjellige tovede tøfler så langt i høst og denne gangen har jeg strikket et par til gubben.
Før toving.....
Oppskriften fant jeg på nettet, som et scannet bilde - trolig fra et Husflid-blad en gang i tiden. Jeg har også funnet andre blogginnlegg der det fremgår antall masker og type garn for å få til ulike størrelser. Jeg fant ut at dette burde samles ett sted og har nå lagt inn oppskriften i Ravelry, der jeg har samlet endel av de ulike størrelsene/garntypene (se under Essensielle opplysninger for mer info). Sammensyingen skapte litt hodebry, men med litt fikling fikk jeg det til - jeg brukte denne fremgangsmåten for å få det til.
Etter toving
Essensielle opplysninger:
Oppskrift: Gratisoppskrift nå lagt inn i Ravelry - klikk her for å komme til den.
Størrelse: ca strl 41/42 (jeg la opp 16 m og strikket hver rute 16 riller)
Garn: Sandnesgarn Fritidsgarn i fargene 3161, 6733 og 3082 - litt over ett nøste i hhv mørkbrun og turkis (for å unngå dette kan du strikke i fire farger - da holder det med under ett nøste av hver farge)
Pinner: 6,0 mm

1 kommentar:

  1. Fine tøfler, som jeg fikk lyst til å lage :-) Hvor mange firkanter skal en ha pr tøffel??

    SvarSlett

LinkWithin