onsdag 16. november 2011

Tips: Muffinsrelaterte julegaver

Muffins eller cupcakes - velg det du selv synes passer - uansett: Det er i skuddet. Og hvorfor ikke gi bort noe muffins relatert til jul? Det skal i hvertfall jeg gjøre... og jeg tenkte kanskje du kunne nyte godt av min "research".
Det finnes mye fint til muffins (eller cupcakes om du vil) - og vil du ha noe spesielt er vår venn Etsy kjekk å ha (den amerikanske/internasjonale utgaven av Epla). Selv har jeg bestilt en god del muffinsformer der - i dag dumpet det ned pakker fra to forskjellige Etsy-butikker i postkassen.
En svært traktor/bil/lastebilinteressert gutt vil nok elske denne pynten på 4-årsdagen...
Jeg har bestilt muffinsformer til Theodors bursdag på nyttårsaften fra søte HeyYoYo - samt noen andre former som jeg ikke har tenkt til å vise frem her, siden de vil bli å finne under et juletre et eller annet sted i det ganske land.
Jeg er helt sikker på at julen blir godere med slik muffinspynt - denne fra butikken LoveToParty
Du får de samme muffinsformene i flere av Etsy-butikkene, så du kan søke litt rundt og lete: Men du er herved advart, utvalget er enormt.
Pepperkakemenn-pynt til å strø på julekakene - disse har jeg bestilt hos TheKitchenPantry
Spesiell pynt kan man også finne på Etsy - selv har jeg bestilt små pepperkakemenn til jul (og rød sprinkel til hvit/rødstripete muffinsformer). Jeg gleder meg til å pynte!
Mini muffins maker - denne er hentet fra nettsiden til rafens. Vær obs på at dette blir små muffins!
Muffinsjern er tydeligvis "årets julegavedings" - slik som pizzajern var for noen år siden - du får de i flere farger, bl.a hos Rafens. Prisen ligger stort sett på rundt 400 kr.
En egen cupcake-kokebok kan gjøre susen
Utvalget av muffinsbøker er stort, selv har jeg troen på The Hummingbird Bakery's bok Kakeboken. I hvertfall er The Hummingbird Bakery en institusjon i London....
Fra H&M Home's julekolleksjon - kr 49,50
Oppvasken må også taes, og det kan man jo alltids gjøre med en munter julesang med et fint oppvaskhåndkle.

Håper du fikk noen ideer til julegave til en bakeinteressert bekjent!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin