søndag 30. oktober 2011

Tovalabber til en liten tass

Vi nærmer oss/er inne i en periode der små føtter må holdes varme. Selv bidrar jeg med enda et par tovede tøfler til småtasser, denne gangen laget etter Marte Helgetuns mønster Tovalabber.
Man kan pynte med f.eks broderier, eller som her: Med knapper. Disse er forøvrig fra Søstrene Grene
Jeg strikket etter størrelse 1 år men siden jeg bruker litt større pinner enn oppskriften tilsier, antar jeg at størrelsen er et sted mellom 1 og 2 år. Noe som er flott, for mottakeren er 1,5 år. Oppskriften er enkel og grei og man strikker ett par på en kveld eller to.

Essensielle opplysninger:
Mønster: gratismønsteret Tovalabber av Marte Helgetun i størrelse 1 år
Pinner: 6,0 mm (mot mønsterets 5,5 mm)
Garn: Rauma Finull i fargen 4287 grå.

5 kommentarer:

  1. Nydelige tøfler! :) Sikkert helt supre innetøfler dersom man fester på litt antiskli også? :)

    SvarSlett
  2. De var kjempesøte! Havner på må-lage - listen min :)

    SvarSlett
  3. nå er det tiden for toving. har noe til toving på pinnen jeg og.
    la meg forøvrig til som følger, da jeg ofte er her og snuser uansett :) ha en fin kveld

    SvarSlett
  4. Nydelig! Julegaveønske er sendt til farmor ;)

    SvarSlett

LinkWithin