tirsdag 22. mars 2011

Oppussing av soverom - del tre: Nye gardiner

Gardinene til soverommet er nesten ferdig (jeg har gått tom for tråd, så det blir nå en ufrivillig pause). Jeg er ikke så flink til å sy gardiner - det er nemlig sånn at jeg på underlig vis klarer å snu en søm.... eller at tråden vaser seg. Ikke er jeg no' særlig til å ta nøyaktige mål heller. Alt dette er trolig forårsaket av at det er dritkjedelig å sy gardiner og jeg derfor blir utålmodig. Denne gangen har det faktisk gått bra, men det har tatt tid: Lange lengder og et stoff som man må passe på hele tiden: Det forskyver seg når man syr.

Dersom du trenger en liten innføring i hvordan du skal sy enkle gardiner (det gjorde jeg), finner du en innføring her hos ifi.no.
Ved sybordet.. meter på meter med stoff (11 meter i dobbel bredde)
Fire gardinlengder sydd av stoff som jeg kjøpte i september 2007. Jeg landet på å ikke fóre gardinene (jøssenammen): Vi har nemlig lystette rullgardiner under - målbestilt fra Kirsch i samme brunfarge som de brune stripene i gardinene. Også disse ble bestilt i 2007 og i motsetning til gardinene, ble disse hengt opp. Problemet er imidlertid at de ble bestilt til de gamle vinduene - og de nye er litt smalere. Så nå henger de ikke inne i karmen, men over. Det gjør ikke så mye - det ble fint (nok) lell.

Ferdig - nesten - kun å legge opp falden nede gjenstår
Gardinstengene i stål ble (også) kjøpt for lenge siden på salg for 100 kr stykket. Perfekt - både stengene og det at Theodor nå slipper å ha to gardinstenger stående i et hjørne på rommet sitt!

De neste (del)prosjektene er å skru sammen en kommode, lage en sengegavl og installert belysning (nå er både vegg- og taklampe kjøpt - venter bare på elektrikeren). Når det er i boks får du se resultatet.... jeg gleder meg


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin