mandag 31. januar 2011

Mykeste, myke jakke

En god venninne har en liten skatt i magen - en liten skatt som trenger mykt og deilig tøy når han eller hun kommer til verden om noen måneder... Og først ferdig ble denne vakre, lille jakken strikket etter en av favorittbøkene; Myk start av May B. Langhelle.


Det er introduksjonstilbud på Drops' nye garn: Drops BabyAlpaca Silk og jeg bestilte flere nøster fra nettbutikken To damer, siden min lokale Drops-forhandler dessverre ikke fører dette garnet. Garnet er fantastisk mykt og er laget av 70% Baby alpakka og 30 % Mulberry Silk. Introduksjonstilbudet (kr 29, mot ordinært kr 42) varer helt til 14. februar, så løp og kjøp!


Oppskriften er litt knotete, iom at alle delene strikkes på rette pinner og hver for seg. Forøvrig heklet jeg en enkelt kant rundt kantene, etter tips funnet på Ravelry - jeg synes det ble adskillig penere, særlig rundt halsen. Neste gang vil jeg strikke en ekstra rille på knappestolpene, siden disse trekker seg mer sammen enn det øvrige mønsteret.
Knappene er 12 mm perlemorsknapper fra Stoff & Stil - knappehullene er ganske små, så er du advart.

Essensielle fakta:
Oppskrift: Mykeste myke jakke fra boken Myk start i størrelse 4-8 mnd.
Garn: Drops BabyAlpaca Silk i fargen 1760 lys grå lilla - litt i overkant av to nøster gikk med
Pinner: 3 mm og 3,5 mm Symfonie Wood

Bildene er forøvrig tatt før blokking, i min iver på å få laget et blogginnlegg hadde jeg ikke tid til å vente...
Nå gjenstår det små sokker og en liten lue, så er den vesle utstyrt med et strikkesett fra filletante Jannike. Herregud som jeg gleder meg til å møte denne lille skapningen!!! (kremt... er visst litt babysyk).

Uansett, jeg er endelig frisk og rask og gleder meg storlig over å være tilbake - jeg har mange planer og prosjekter, men mer om dem siden! Ha en fin aften, mine kjære

2 kommentarer:

  1. Så søt den var! Sikkert herlig myk :) Jeg har strikket en lignende, kanskje det var mykeste nr 2, mon tro?

    SvarSlett
  2. ååh! Tak for tips ang garn! Og den jakka der er så nydelig. Fikk boken til jul:)

    SvarSlett

LinkWithin