onsdag 8. september 2010

Tilbake fra Oslo


Theodor og jeg har vært hos mormor i Oslo. Som vanlig ble det alt for liten tid - der alle jeg skulle besøke og alle tingene jeg skulle gjort falt i staver. Men fint, det har vi hatt. Ikke det at jeg kan dokumentere det, for kameraet ble glemt igjen hjemme.

Søppelbil - og søppelboks, der Theodor har tegnet en slange slik at man kan spyle den ren.
Men vi har tegnet, Theodor og jeg, for det var mange inntrykk å bearbeide for en liten tass - med nye tegneblyanter fra mormor gikk det som en lek. Størst av alt var nok trikken - vi tok trikk sammen, og Theodor og mormor tok ikke mindre enn tre trikketurer - kun for å tilfredsstille trikkefascinasjonen hans. Selvsagt kommer også flyturen høyt opp på listen, men det spørs om ikke søppelbilen var hakket bedre - så vi tegnet trikker og søppelbiler. Og en ugle - som da jeg spurte hva den het, fikk beskjed om het Gla' i deg. Jeg liker den ugla...

Uglen 'Gla i deg' - og så måtte vi skrive Theodor, det er nemlig veldig stas å lese eget navn for tiden
Litt strikking fikk jeg tid til, men dét må jeg vise senere - for det er nemlig en gave til ei lita dokke som fyller 1 år i dag! Og så fikk jeg jo tid til litt shopping, bl.a var jeg innom Den kule mage og kom over denne fine jakken fra Bienvenue sur Terre til Theodor. Jakken kostet opprinnelig 1.159 (galskap, spør du meg) - men til 70% ble det langt mer smakelig: Kr 347,70. Jakken er størrelse 4 år og passer temmelig flott akkurat nå (han blir tre på nyttårsaften) - franske størrelser....... Jakken er ganske enkel i snitt og farge (kanskje til og med kjedelig ved første øyekast) og jeg overså den først, men når jeg fikk tenkt meg om litt så fant jeg ut at den var perfekt. Og den er kjempefin på. Modellen er dessverre/heldigvis i barnehagen, så en kleshenger fra Exit får gjøre nytten.

Jakke fra Bienvenue sur Terre, kjøpt hos Den kule mage

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin