søndag 25. juli 2010

Jakke i bruk = action pics


Det er så kjedelig å se på bilder av strikkerier når det ikke er i bruk... Så da Theodor fikk bruk for sin nye strikkejakke (se innlegg om den her) så måtte jeg ta bilder - og siden jeg bare hadde mobilen tilgjengelig så blir det litt grumsete mobilbilder.

Jeg er kjempefornøyd med jakken, mønsteret heter Rillestrikket jakke i vinkelstrikket Fabel og her funnet hos Garnstudio. Jeg har strikket størrelse 4 år, men som du ser så passer den ganske så bra til min ganske så gjennomsnittlige 2,5-åring. Strikket med garnet  Drops Fabel i fargen Sea mist, på 3 mm pinner. Knappene i kokos er kjøpt på salg hos Stoff & Stil. Jeg gjorde en ørliten endring på halskanten: I oppskriften står det at man skal hente opp masker og så strikke 3 pinner rett: Jeg strikket 6, slik at det ble 3 riller.

Jakken er forøvrig fortsatt ikke blokket, så den ene siden virker litt kortere enn den andre - men ikke mer enn at jeg nok tror det bare er jeg som legger merke til det (eller en medstrikkerske). Vi blåser i det - det er sol!!!
I dag er nemlig første gangen denne uka det har vært sol, så vi har kost oss ute - jeg og Theodor. Pappaen er på helgevakt, nemlig. Og sånn i tilfelle du lurte: Jeg har både ryddet leker og vasket tøy. Men ikke vasket gulvet. For sola skinte....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin