torsdag 10. juni 2010

Ønskeliste til hagen

Land høybed fåes bl.a. hos i Gros Hage

Jeg hadde ikke hatt noe imot dette plantesystemet her (finnes både i galvanisert stål og i råjern som blir vakkert rustent) - såkalte høybed fra produsenten Land Højbede, funnet hos nettbutikken i Gros hage.

Hun har også noen mer romantiske varianter i pil - se bildet til venstre.

Fordelen med slike plantekasser er at det blir mindre luking, siden plantene ikke kommer i kontakt med gresset rundt, og det blir lettere å komme til de ulike plantene. Og så er det stilig - ikke minst.

Tenk deg en kjøkkenhage med disse - jeg kan se det for meg og jeg liker det jeg ser........

Pallekarmer til bruk i landbruk og industri kan også brukes -
bildet øverst fra www.palletfactory.com/norsk/ og nederst fra http://www.hagegal.info/

En rimeligere variant er å få tak i pallekarmer som du monterer i ønsket høyde ved å stable én eller flere oppå hverandre - enten brukt eller nye. De brukes på samme måte som høybedene: Man legger en planteduk oppi karmen og fyller på med god jord - se forøvrig mer info her på nettsiden Hagegal. Får du tak i brukte (de brukes ofte av grønnsaksbønder) så får du jo flott patina på kjøpet!!


Lekehuset Linda fra RKC

Hvem har sagt at lekehus bare er for jenter? Jeg tror Theodor hadde elsket et slikt lekehus - og mammaen hans hadde ikke hatt noe imot å innrede det. At det er stramt i stilen er så visst ikke noe minus det heller. Prisen (kr 7.490,-) gjør at det får stå på ønskelisten en stund til.


Og til sist: En John Deere tråtraktor til Theodor - men der ser det ut til at ønsket blir oppfylt. Mormor skal kjøpe en med lufthjul og bremser til treårsdagen. Stor stas for en liten tass som elsker alt som har å gjøre med traktorer, gravemaskiner, brannbiler mm. Vidunderet fåes kjøpt hos Felleskjøpet (så klart).

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin