tirsdag 27. april 2010

Flotte ting - og ting som ikke svarte helt til forventningene. Del fem

Jeg fortsetter min følgetong og kommer her med del fem (se også del en, del to, del tre og del fire).

Gode kjøp


Elextrolux Ergorapido oppladbar støvsuger i hvit høyglans. Vi har den stående på kjøkkenet og vips blir smuler og rusk fra matlaging og spising borte. Den er såpass kraftig at jeg også har sveipet over teppet i stua med hell. Kjekt å slippe å dra frem den "store" støvsugeren for småtterier!! Vi kjøpte vår på Expert. Vel anvendte penger!



Wicker Bread Basket fra Muuto, designet av Cecilie Manz. Jeg fikk den mørkere grå i julegave av søsteren min. Jeg elsker designet, men må innrømme at det er litt nedtur at man må bruke det lille medfølgende tørklet for at brødsmulene ikke skal falle ut av de store hullene. For da synes jo ikke designet. Men i dette tilfellet er jeg villig til å la design komme foran funksjonalitet. Jeg elsker den.

Ikke fullt så godt kjøp

Vi har bestikket Silk fra Gense - jeg fikk det i 2001 (hadde siklet på det siden 1995) og er like fornøyd med det den dag i dag. Det er etter min mening like fint til hverdag som til fest. Det eneste er at jeg kjøpte ostehøvelen i denne serien og den er mildt sagt en skuffelse. Den klarer ikke (eller skal vi si JEG klarer ikke) å skjære en eneste osteskive - jeg har prøvd alle typer ost uten å klare det. Den ligger fortsatt i kjøkkenskuffen, det er liksom så dumt å kaste den. Men brukt, det blir den ikke...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin