søndag 14. februar 2010

.. og et par votter som matcher

Disse vottene strikket jeg på bare noen timer igår kveld - og jeg er ikke spesielt rask til å strikke, snarere tvert imot. Jeg fant oppskriften på Soft wave baby mittens på ravelry (hvor ellers), men man kan også finne den her: Sunny Knits. Dersom du syns det er vanskelig med engelsk oppskrift, hjelper jeg deg gjerne - og dersom du har tenkt på å prøve en engelsk oppskrift for første gang er denne ypperlig å begynne med! Du finner gode oversettelser av ord og uttrykk bl.a her.  Jeg har fått tillatelse av Anna Hromova og legge ut oversettelse fra engelsk til norsk på disse vottene - du finner oversettelsen her.

Vottene er selvfølgelig strikket i Schachenmayr Nomotta Alpaka Fashion i fargen fersken, med pinne 3,5 mm. Silkebånd fra Søstrene Grene. Og garnet... ja, det ble et lite nøste igjen.

Det blir GARANTERT flere av disse vottene - og så passet de jo så utrolig flott til babystøvlene!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin