lørdag 6. februar 2010

Mykeste myke...

Da har jeg endelig blitt ferdig med den lille ferskenjakken til min niese, som jeg har blogget om tidligere.. Hadde bare tre nøster med garnet, gikk tom en tredjedel ut i siste erm og måtte bestille mer (fra http://www.nettgarn.no/ - fungerte flott å bestille der, med unntak av at de glemte et nøste som jeg selvsagt trenger for å bli ferdig med tilbehøret til jakka).

Mønsteret heter Mykeste myke jakke og er hentet fra babystrikkebok-favoritten "Myk start" av May Langhelle. Jeg har strikket jakka i Schachenmayr Nomotta Alpaka Fashion, et virkelig deilig og mykt garn.

Jeg har aldri strikket flettemønster med bare to pinner (alltid brukt flettepinne), og det var befriende enkelt å strikke det slik - når jeg først skjønte hva forfatteren mente, riktignok.

Jeg har brukt fem enkle treknapper, kjøpt på Stoff & Stil - forsøkte noe mer fancy, men syns liksom det ødela uttrykket.

Nå skal jeg forte meg å strikke noen tøfler til, slik at jeg får sendt jakken avgårde. Jenta er tross alt allerede tre uker.... Treige tante (som satt i gang for seint, feilberegnet mengden garn og måtte bestille mer).

1 kommentar:

  1. Så fin jakke! Knappene passet fint til de, enkle og pene.

    SvarSlett

LinkWithin