onsdag 6. januar 2010

Mountain form slippers - eller fjelltøfler om du vil



Kom over disse tøflene og fant oppskriften på Ravelry - oppskriften er japansk og er oversatt av tricoquelicot, oppskriften finner du her. Er ikke helt fornøyd med fellingen på tåa, men der kan jeg takke meg selv som heller ville ta en three-needle-bind-off siden det går så fort... Neste par blir nok med tradisjonell felling, ja.


Ellers har jeg brukt av garnlageret (utrolig, men sant) og fått brukt opp 1,5 nøste med tresko-garn fra Sandnesgarn. Ikke spesielt godt garn, men nå er det bare 1,5 nøste igjen. Muligens blir det til et nytt par med tøfler? De er veldig gode å ha på og strekker seg slik at både jeg og Han kan bruke de.

Oppskriften er for strl 36, jeg la til noen cm på ribbe-feltet (fra 6,5 cm til 9,5 cm) og fikk det jeg antar er strl 40-41. Jeg strikket forøvrig sokkene med 4 mm pinner, oppskriften sier 4,5 og tresko-garnet 3,5. Gikk alldeles utmerket!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin