onsdag 20. januar 2010

En tøypose til den håpefulle


Jeg kan ikke skryte på meg sømkunnskaper - annet enn noen gardiner (der jeg klarte å tulle det til slik at foldekanten kom inn på den ene siden og ut på den andre) og en julestrømpe (som er skikkelig kul om jeg må få si det selv) har min symaskin ikke blitt brukt stort. Men i kveld....

Theodor har fått konstatert infeksjonsutløst astma og må ha med seg inhalator og pusterør i barnehagen i tilfelle han skulle få en hostekule der. Jeg syns ikke at en liten bærepose har vært hverken lekkert eller motstandsdyktig, så fant ut at jeg skulle sy en liten snor-pose. Fant en fremgangsmåte her og har etter beste evne forsøkt å få det til. Jeg er ganske så fornøyd selv om det er skjønnhetsfeil både her og der (+ hist og pist). Men den har altså fór og skjulte sømmer, slik at den skal være litt mer holdbar og tåle litt bruk.

Stoffene er hhv Vitaminer bil og Barnslig (sistnevnte ser ut til å ha gått ut av sortimentet, dessverre) fra IKEA, silkebåndene fra Søstrene Grene og filten jeg har laget T av er fra Panduro, alt kjøpt for lenge siden iom at jeg har hatt planer om å sy en god stund. Jeg skal ikke vært frampå og si at jeg nå er i gang, men det er da en start?

Det blir nok flere slike varianter med tiden!

1 kommentar:

  1. Så fin og personlig pose! Det er så bra med de tinga man lager selv - kan tilpasses akkurat til hva det skal brukes til og hvem som skal eie den. Lykke til videre med syinga! Ser ut som du har taket på dette :)

    SvarSlett

LinkWithin