torsdag 13. august 2009

Stripete selebukse


Da har jeg endelig fått surret meg til å få sydd fast min selvlagde hodeskalle på selebuksa: Den ble så kjedelig uten noe "pynt". Måtte sy inn strikk nederst for å få den til å sitte pent nå - får se om den fjernes når Theodor vokser seg litt mer inn i buksa - syns nemlig buksa er finest (og se på) når den er uten strikk nede.
Buksen er delvis basert på Drops' sin buksedress i Fabel og Alpakka - jeg har derimot strikket den i Safran bomullsgarn fra Garnstudio. Har benyttet meg av øke og fellingen til Drops, ellers har jeg tilpasset lengde etc til hva jeg syns var best.
Under ses nærbilde av hodeskallen som jeg har laget mønsteret på selv - tegnet det inn på excel, har aldri strikket mønster/med to farger før, så er fornøyd med resultatet selv om jeg har strammet litt vel mye i overgangen mellom sort og hvit.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin