torsdag 4. juni 2009

Jakke og sokker til en liten, ufødt prinsesse




Jeg har laget jakke og sokker fra Drops Design til ei lita jente som kommer i måndesskiftet august/september. Jeg syns det ble ganske bra, selv om jeg ikke er fornøyd med sidesømmene på bolen.. Forhåpentligvis blir den bedre når jeg får vasket og blokket plagget! Sokkene er nydelige, men jeg har nok strikket for hardt (som vanlig har jeg ikke strikket prøvelapp først) for sokken ble en hel cm kortere enn oppskriften tilsier. Nuvel, det blir vel en råd med det (kanskje strikker jeg et par som er hakket større og legger ved i tillegg).
Jeg strikket settet i supermyke Merino Extra Fine fra Drops - kjempedeilig, litt irriterende at det delte seg så lett dersom man måtte ta opp en maske (hvilket jeg måtte innimellom) men ellers flott. Knappene på jakken er også fra Drops - i likhet med garnet kjøpt hos Lillings, en fantastisk garnbutikk her i Harstad.


2 kommentarer:

  1. jeg kunne veldig gjerne tenkt meg en oppskrift på de søte små sokkene! Hvor får jeg tak i det da??

    SvarSlett
  2. Hei Lene
    Som jeg skrev i innlegget er oppskriften fra Drops design - link til oppskriften i innlegget. Lykke til!!!
    :-) Jannike

    SvarSlett

LinkWithin